Is Google Ads geschikt voor jouw bedrijf?

Google Ads

Je hebt een goedlopende website, maar je wilt er meer uithalen. SEA en SEO is voor bedrijven onmisbaar om ervoor te zorgen dat ze meer verkeer trekken naar hun website. Maar wat is het precies en welke voordelen bereik je hiermee? Na het lezen van dit artikel weet je of Google Ads geschikt is voor jouw bedrijf.

SEA staat voor Search Engine Advertising. Met SEA adverteert je in zoekmachines. Het werkt als volgt: een potentiële klant typt een zoekterm in, bijvoorbeeld ‘social media advertentie expert’ en krijgt bovenaan de zoekresultaten relevante advertenties te zien. De adverteerder betaalt een bedrag per klik op de advertentie. 

Maar welke zoekwoorden zet je in voor jouw bedrijf? Dat wordt bepaald met een zoekwoorden onderzoek welke woorden het beste aansluiten bij jouw bedrijf, producten en diensten. Populaire zoekwoorden zijn duurder. Bijvoorbeeld het zoekwoord ‘schoen’ dit is te algemeen én daardoor is het slimmer om long tail zoekwoorden in te zetten. Zoekwoorden die uit meerdere woorden bestaan. Zoals schoen vrouwen maat 36, waarschijnlijk is er minder zoekvolume, maar is wel veel dichter tegen een verkoop aan omdat deze zoekopdracht heel gericht is.

Dus hoe hoger de concurrentie, hoe hoger de klikprijs. Gelukkig kan een maximale bedrag per klik ingesteld worden. Zo wordt er controle gehouden over het advertentiebudget. Het kan hierdoor wel voorkomen dat je daarmee op bepaalde woorden minder of niet vertoond wordt.

Google Ads budget

Wat is het budget? Een gemiddelde klikprijs ligt tussen de 1 en 2 euro, maar er moet natuurlijk wel zoekvolume zijn. Een redelijk budget voor een SEA-campagne varieert tussen honderd tot vele duizenden euro’s per maand. Het hangt er maar net vanaf hoeveel kliks het bedrijf aankan.

Snel zichtbaar zijn?

Wil je snel zichtbaar zijn in zoekmachines en op korte termijn meer bezoekers naar jouw website leiden? Dan is SEA geschikt voor jou!

Je kan ook je websitebezoeken meten zoals er op welke zoekwoorden het meest wordt gezocht, welke advertentieteksten en webpagina’s de meeste kliks triggeren. Daarnaast kan ik ook je conversies doormeten én is het direct meetbaar wat we uit de Google Ads halen.

Sparren met jouw online marketeer?

Jouw online marketeer helpt ondernemers succesvol op weg met hun Ads-campagne. Ik ga graag met jou het gesprek aan over een succesvolle online marketingstrategie voor jouw bedrijf. Plan via dit formulier een gesprek in.

Wil jij opvallen met Social Advertising bij jouw doelgroep?

8 tips hoe je meer op kan vallen bij jouw doelgroep!

Meer blogs

robin van leeuwen

Wil jij online meer zichtbaarheid?

Mijn naam is Robin van Leeuwen en ik help ondernemers om meer resultaat te behalen door middel van online advertising. Wil jij gericht je doelgroep bereiken via social media? Je zichtbaarheid nog meer vergroten? Ben jij er klaar voor om méér uit jouw bedrijf te halen?

strategiegesprek offerte aanvragen

Connect Online

Wil jij jouw LinkedIn posts een extra boost geven? Meer connecten met jouw LinkedIn connecties? Je ontvangt tips & tricks om je LinkedIn te boosten waardoor je gaat shinen met jouw LinkedIn posts. Schrijf je nu in!

Je gegevens zijn bij mij veilig. Lees hier mijn privacyverklaring.