Hoe verkoop je op social media?

strategiegesprek advertenties

Om jouw doelgroep in actie te zetten op social media heb je een socialmedia-advertising strategie nodig. Waar de strategie uit bestaat leg ik in deze blog uit.

In de fases think’ en ‘do’ wil je dat ze aan jouw bedrijf gaan denken, jouw bedrijf herkennen en in actie komen waardoor jij meer leads en verkopen kan behalen.⁠

  • Doel: Leads en/of sales genereren
  • KPI’s: CTR, #leads / transacties, CPC, CPM, ROI, Audience growth

Voordat je begint met het pushen van je producten, moet je bepalen wat je wil bereiken en bij welke doelgroepen. Vervolgens ga je kijken welke content voor welke doelgroep geschikt is en of je deze in voorgaande fases al hebt gemaakt. Zo niet, maak dan nieuwe content.

Dit is het startpunt vanuit waar je campagnes worden ingericht. Welke campagne-types ga je kiezen? En op welke kanalen ga je het inzetten? Er zijn oneindig veel mogelijkheden.

Typen campagnes en kanalen

Als eerste kies je het kanaal dat het beste bij jouw campagne en doelgroep past. Voorbeelden van social media kanalen waarop je kunt adverteren:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
  • Snapchat

Vervolgens kies je je doelstelling. Wil je verkeer naar je website of juist betrokkenheid op de post genereren?

Optimaal zichtbaar zijn met je advertenties

Het steeds belangrijker is om een verhaal te vertellen en vaker in beeld te zijn bij de doelgroep en daarom is storytelling advertenties de manier om hiervan gebruik te maken. De naam zegt het eigenlijk al een beetje, je laat een reeks advertenties zien aan de gebruiker met een bepaalde frequentie, in een bepaalde volgorde. Een persoon start dus altijd met het zien van advertentie één, gevolgd door advertentie twee, etc, zelfs als er van apparaat gewisseld wordt. Het gaat dus echt een stap verder dan een algemene campagne.

De voordelen om te adverteren met een verhaal 

  • Het verhoogt je conversieratio
  • Het verhoogt de merkbekendheid
  • Het voorkomt advertentie moeheid

Advertenties op basis van gedrag

En dan is het tijd om je advertenties in te zetten op basis van gedrag! Met deze advertenties ga je namelijk kijken naar bepaalde gebeurtenissen op de website of middels social media die een bezoeker kan doen en hier een vervolg aan geven.

Dit kan súper simpel een retargeting campagne op winkelmand verlaters zijn, maar het kan ook een stukje dieper waarbij je focust op het bezoeken van een specifiek gedeelte van je website en aan deze doelgroep een nieuw blogartikel laat zien.

Er zijn onwijs veel mogelijkheden om je advertenties optimaal in te zetten voor jouw bedrijf om meer leads en verkopen te genereren! Wil jij gehele advertenties uit handen geven?

Wil jij opvallen met Social Advertising bij jouw doelgroep?

8 tips hoe je meer op kan vallen bij jouw doelgroep!

Meer blogs

robin van leeuwen

Wil jij online meer zichtbaarheid?

Mijn naam is Robin van Leeuwen en ik help ondernemers om meer resultaat te behalen door middel van online advertising. Wil jij gericht je doelgroep bereiken via social media? Je zichtbaarheid nog meer vergroten? Ben jij er klaar voor om méér uit jouw bedrijf te halen?

strategiegesprek offerte aanvragen

Connect Online

Wil jij jouw LinkedIn posts een extra boost geven? Meer connecten met jouw LinkedIn connecties? Je ontvangt tips & tricks om je LinkedIn te boosten waardoor je gaat shinen met jouw LinkedIn posts. Schrijf je nu in!

Je gegevens zijn bij mij veilig. Lees hier mijn privacyverklaring.