Adverteren: You hate it or you love it.

Google Ads

Adverteer je voor je bedrijf? Of ben je aan het overwegen om advertising in te zetten? Sommige ondernemers die ik spreek vinden adverteren maar niks daarentegen kunnen andere zich niet zonder indenken.

Ik snap beide punten. Het kost een vermogen, en je bent afhankelijk van zo’n platform. Continu bijsturen en checken of alles wel klopt, en ondertussen toch het gevoel hebben dat je genaaid wordt.

Minder afhankelijk – of zelfs onafhankelijk – van Google Ads? Dit zijn je keuzes.

Zou je zonder adverteren kunnen leven? Ja. Niet alle bedrijven adverteren en zijn alsnog succesvol. Maar is dit ook weggelegd voor jou? En wil je dit wel? Besparing in kosten. Dat is natuurlijk het grote voordeel van niet adverteren. Maar is dit het waard?

Stel dat je niet adverteert. Dan boek je minder makkelijk snel resultaat. En advertenties kunnen we tegenwoordig prima schaalbaar maken, door te sturen op de waarde wat de campagne waard is. 

Wat zijn de andere mogelijkheden? 

Geen Google Ads, maar social media ads? Ook hiervoor blijf je investeren. Een andere oplossing is het organisch bereik, maar gaat je dat niet veel tijd kosten en alsnog veel geld? En wat kun je van het organisch bereik verwachten?

Organisch bereik

Google’s algoritme is mobile first en uiteindelijk hebben ze, pixel voor pixel, de zoekresultaten zo aangepast dat Ads gaan winnen. Niet getreurd: SEO is en blijft ontzettend groot. Maar houd het in de gaten.

Organisch bereik op socials neemt ook af. De algoritmes slaan daar sowieso een beetje door. Voorheen kregen organische posts nog wel een evenwichtige verdeling in bereik.

Denk in content en niet in advertenties

Merk je op social dat iets werkt? Dan is dit juist een reden om advertenties in te zetten. Maar oke je wilt een groter bereik bereiken dan is advertising toch de oplossing en zijn dit  je keuzes waar op welke platformen je kan adverteren. Waar zit jou doelgroep en wat sluit aan bij jouw bedrijf?

LinkedIn

Het zakelijk platform om B2B te adverteren. Inmiddels heeft Linkedin met de komst van Lead Ads en InMail een perfecte en ook betaalbare (!) oplossing voor de zakelijke markt.

Snapchat

Heb je een jonge doelgroep? Dan is Snapchat hét kanaal voor nu. De jeugd snapt wat af naar elkaar. Je zou zeggen liever TikTok, maar helaas kan op dit kanaal nog niet geadverteerd worden tenzij hele hoge advertentiebudgetten tot je beschikking hebt, en dan bedoel ik heel hoog.

YouTube

Als het aankomt op het vinden van nieuwe producten en het oriënteren van hun keuzes, zegt bijna twee derde van de gebruikers dat online video hen ideeën heeft gegeven voor de volgende aankoop. Meer dan 90% van deze mensen zegt dat ze nieuwe producten en merken hebben ontdekt via YouTube.

WhatsApp

WhatsApp Business is het kanaal waar je direct onder de aandacht komt bij je doelgroep. Een kanaal met een grotere engagement van je doelgroep is niet voor te stellen. De open rates zijn nagenoeg 100%. WhatsApp is een perfect kanaal om je retentie te vergroten. Denk na over list-building en chatblasting via WhatsApp.

Pinterest

Laatst maar zeker als minst! Pinterest is zeker ook heel interssant om hierop te adverteren. Het is dés speler op visueel gebied.

Welk platform ga jij inzetten om op te adverteren? Wil je liever dat jij je kan focussen op jouw expertise? Plan dan nu een gratis kennismakingsgesprek zodat we kunnen kijken waarbij ik jou kan helpen.

Wil jij opvallen met Social Advertising bij jouw doelgroep?

8 tips hoe je meer op kan vallen bij jouw doelgroep!

Meer blogs

robin van leeuwen

Wil jij online meer zichtbaarheid?

Mijn naam is Robin van Leeuwen en ik help ondernemers om meer resultaat te behalen door middel van online advertising. Wil jij gericht je doelgroep bereiken via social media? Je zichtbaarheid nog meer vergroten? Ben jij er klaar voor om méér uit jouw bedrijf te halen?

strategiegesprek offerte aanvragen

Connect Online

Wil jij jouw LinkedIn posts een extra boost geven? Meer connecten met jouw LinkedIn connecties? Je ontvangt tips & tricks om je LinkedIn te boosten waardoor je gaat shinen met jouw LinkedIn posts. Schrijf je nu in!

Je gegevens zijn bij mij veilig. Lees hier mijn privacyverklaring.