Er zijn drie soorten content die zorgen voor waardevolle interactie met jouw doelgroep en het hele jaar klanten trekt: hero, hub en hygiene content. Dit 3H-model dat ooit werd bedacht door YouTube zorgt samen voor een consistente contentstrategie van jouw business. Wij leggen ze je in dit blog uit!
Hero content
Met Hero content creëer brede awareness voor je merk. Het is de creme de la creme van jouw contentstrategie. Door gebruik te maken van meerdere kanalen komen er meer mensen en wenselijk media op af en wordt daarom vaak ingezet bij lanceringen, campagnes of andere pers waardige content. Het is meestal de eerste aanraking met jouw product of dienst en heeft een korte looptijd.
Hub content
De tweede H van het 3H-model is Hub. Via de Hub content leert jouw klant je kennen. Je gaat een relatie met elkaar opbouwen doordat de content in een langere periode terugkeert. Belangrijk is om relevant, authentiek en consistent te blijven in dit onderdeel van je contentstrategie. Zorg voor content bomvol waarde en jouw klant wil zo snel mogelijk jouw product in het winkelmandje droppen.
Hygiene content
Voordat jouw klant aankomt bij dat winkelmand gaat deze waarschijnlijk op zoek naar praktische informatie of hulp. Hygiene content helpt jouw klant daarmee verder. Denk aan veelgestelde vragen, prijzen en how-to video’s van jouw product.
Dat zijn ze dan: de drie soorten content waarmee je jouw contentstrategie vult. Alle drie zijn ze even belangrijk, aan de een geef je misschien meer aandacht zoals bij een lancering omdat er meer bij komt kijken maar de tijden of locatie goed communiceren van een event zijn net zo belangrijk. Het is een kunst om hier een goede balans in te vinden.
Jouw Online Marketeer is gespecialiseerd in advertenties, naast deze expertise werken we samen met andere experts om de gehele online marketing voor jouw bedrijf optimaal in te richten. Wil jij adverteren en organische content in zetten dan is een samenwerking aangaan met ons perfect. Nieuwsgierig? Boek een vrijblijvend kennismakingsgesprek in!