Om jouw doelgroep in actie te zetten op social media heb je een socialmedia-advertentiestrategie nodig. Waar de strategie uit bestaat leg ik in deze blog uit.
In de fases think’ en ‘do’ wil je dat ze aan jouw bedrijf gaan denken, jouw bedrijf herkennen en in actie komen waardoor jij meer leads en verkopen kan behalen.
- Doel: Leads en/of sales genereren
- KPI’s: CTR, #leads / transacties, CPC, CPM, ROI, audience growth
Voordat je begint met het pushen van je producten, moet je bepalen wat je wilt bereiken en bij welke doelgroepen. Vervolgens ga je kijken welke content voor welke doelgroep geschikt is en of je deze in voorgaande fases al hebt gemaakt.Zo niet, maak dan nieuwe content.
Dit is het startpunt vanuit waar je campagnes worden ingericht. Welke campagnetypes ga je kiezen? En op welke kanalen ga je het inzetten? Er zijn oneindig veel mogelijkheden.
Typen campagnes en kanalen
Als eerste kies je het kanaal dat het beste bij jouw campagne en doelgroep past. Voorbeelden van socialmediakanalen waarop je kunt adverteren:
- Snapchat
Vervolgens kies je je doelstelling. Wil je verkeer naar je website of juist betrokkenheid op de post genereren? Pas je content aan op die doelstelling, zodat je ook de juiste resultaten gaat behalen.
Optimaal zichtbaar zijn met je advertenties
Het is steeds belangrijker om een verhaal te vertellen en vaker in beeld te zijn bij de doelgroep en daarom is storytelling advertenties dé manier om hiervan gebruik te maken. De naam zegt het eigenlijk al een beetje: je laat een reeks advertenties zien aan de gebruiker met een bepaalde frequentie in een bepaalde volgorde. Een persoon start dus altijd met het zien van advertentie 1, gevolgd door advertentie 2, etc., zelfs als er van apparaat gewisseld wordt. Het gaat dus echt een stap verder dan een algemene campagne.
De voordelen om te adverteren met een verhaal
- Het verhoogt je conversieratio
- Het verhoogt de merkbekendheid
- Het voorkomt advertentiemoeheid
Advertenties op basis van gedrag
En dan is het tijd om je advertenties in te zetten op basis van gedrag! Met deze advertenties ga je namelijk kijken naar bepaalde gebeurtenissen, op de website of middels social media, die een bezoeker kan doen en hier een vervolg aan geven.
Dit kan súpersimpel een retargeting campagne op winkelmandverlaters zijn, maar het kan ook een stukje dieper waarbij je focust op het bezoeken van een specifiek gedeelte van je website en aan deze doelgroep een nieuw blogartikel laat zien.
Er zijn onwijs veel mogelijkheden om je advertenties optimaal in te zetten voor jouw bedrijf om meer leads en verkopen te genereren! Wil jij je advertenties uit handen geven en er de beste resultaten mee halen?
https://calendly.com/jouwonlinemarketeer/30min