Je advertentieaccount geblokkeerd op Facebook en nu?

Helaas is komt het sinds kort vaak voor dat een advertentieaccount geblokkeerd wordt! Doordat Facebook veel negatief in het nieuws is geweest en ook door de documentaire The Social Dilemma zijn er bij veel mensen wat lampjes gaan branden! 

Daardoor heeft Facebook zijn regels aangescherpt en worden accounts veel sneller geblokkeerd! Stel je maakt het volgende mee:

Je advertentie wordt afgekeurd, je advertentieaccount is gedeactiveerd of je bedrijfsmanager wordt geblokkeerd. Dit is erg vervelend! Maar waarom doet Facebook dit? Ze doen er alles aan om de community zo positief mogelijk te houden. Haar gebruikers staan op de eerste plaats, en raad eens… Helaas zijn dat niet de adverteerders (wij), volgens Facebook.

Natuurlijk blijft dit nog steeds erg vervelend wanneer jouw advertentieaccount wordt gedeactiveerd, net nadat jij vele euro’s hebt gespendeerd. Maar bekijk het eens vanuit het oogpunt van Facebook. Wanneer gebruikers wegblijven omdat er te veel negativiteit is of wanneer advertenties van slechte kwaliteit zijn, dan verliest Facebook ook haar adverteerders.

Hoe kan je voorkomen dat jouw advertentieaccount wordt gedeactiveerd?

De belangrijkste vuistregels op een rij:

  • Houd je aan de Facebook Policy voor Adverteerders.
  • Facebook wil niet dat haar gebruikers weten (of het gevoel krijgen) dat zij worden getarget, pas dus op met ‘je’ en ‘jij’.
  • Probeer niet de regels te omzeilen.

Een blokkering kan op verschillende ‘niveaus’ terugkomen, afhankelijk van de overtreding.

  1. Persoonlijk profiel: Hier kun je er maar één van hebben.
  2. Bedrijfsmanager: Hier kun je er in principe twee van hebben.
  3. Advertentieaccount: Hier kun je er in principe vijf van hebben per bedrijfsmanager.
  4. Bedrijfspagina: Deze kun je onbeperkt aanmaken.

Hoe bepaalt Facebook welke advertentieaccount worden geblokkeerd?

Facebook maakt intern ook gebruik van algoritmes om te bepalen wie de regels overtreden of mogelijk zullen gaan overtreden. Hiervoor wordt, achter de schermen, een reputatiescore bepaald voor ieder advertentieaccount. Deze score is helaas niet zichtbaar. Niet voor adverteerders en zelfs niet voor accountmanagers van Facebook.

Helaas wordt wel op basis van deze score geautomatiseerde beslissingen gemaakt om een advertentieaccount, bedrijfsmanager of profiel op Facebook te deactiveren. 

Heb je een goede reputatie? Dan zal je niet zo snel worden geblokkeerd, je komt zelfs weg met advertenties die zich in grijs gebied bevinden. 

Heb je een slechtere reputatie? Dan moet je uitkijken! Facebook blokkeert je niet op de een of andere dag, maar ze monitoren wel alles. Bij een slechte reputatie kan het kleinste foutje of overtreding al fataal zijn en je account doen blokkeren. Je wilt er dus alles aan doen om jouw reputatie zo hoog mogelijk te houden.

Hoe krijg je een slechte reputatie? Dit bouw je op door afgekeurde advertenties, maar ook door:

  • Reactive Messenger: Er langer dan 24 uur over doen om vragen te beantwoorden via Messenger.
  • Deceptive Employment: Wanneer het algoritme denkt dat jouw advertentie een misleidende vacature is. 
  • Facebook Reference: Wanneer je in je advertentie samenwerking met Facebook insinueert, het bedrijf of logo misrepresenteert of de policy van het bedrijf inaccuraat vertegenwoordigt. 
  • IP Fail: Dit wordt veroorzaakt door advertenties die naar een landingspagina leiden die niet functioneert of correct laadt. 
  • Political Non-Certified User: Dit gebeurt wanneer je politieke advertenties plaatst zonder daarvoor geautoriseerd te zijn.
  • HR Check Employment Non Specialized: Advertenties die door Facebook gezien worden als vacatures/werving-advertenties zonder dat je dit aangegeven hebt bij het maken van de advertentie.
  • Language: Dit wordt veroorzaakt door het gebruik van de woorden “jij” en “jouw” waarmee je de gebruiker direct aanspreekt en toespreekt.
  • User non discriminatory non specialized: Advertenties die discrimineren of aansporen tot discriminatie op basis van hun persoonlijke kenmerken zoals: ras, etniciteit, kleur, afkomst, religie, leeftijd, sekse, seksuele geaardheid, genderidentiteit, familie, status, invaliditeit of medische/genetische aandoeningen. 
  • Proactive manual review: Wanneer je een review aanvraagt voordat de advertentie geplaatst wordt en Facebook het als een schending van hun policy acht. 
  • Reactive review: Wanneer een advertentie geplaatst wordt en de advertentie wordt gezien als een schending van hun policy. Je kunt hiertegen in beroep gaan, als de advertentie alsnog wordt afgekeurd zie je dit terug in je reputatiescore.
  • Political Uncertified Page: Wanneer de politieke pagina die je gemaakt hebt wordt geadverteerd zonder de toestemming van Facebook.
  • Cloaking: Proberen je identiteit of intenties te verbergen om zo de regels te omzeilen.
  • Unsubstantiated Claims: Als de claims in een advertentie te goed om waar te zijn, ongegrond of valse beloftes zijn. 

Waarom wordt mijn Facebook-advertentie dan afgewezen?

Facebook kijkt niet enkel naar jouw advertentie, maar kijkt ook naar jouw landingspagina kijken. Stel dat jouw advertentie volledig aan de regels van Facebook voldoet? Dan kan het zijn dat jouw landingspagina niet voldoet aan de regels. Of misschien benoem je iets wat tegen de regels is in de video die je inzet voor jouw Facebook-advertentie.

Facebook wordt steeds slimmer. Voorheen bekeken ze enkel de advertentie, nu controleren zij alles. En geloof het of niet, het gaat echt ver! Ze koppelen alle gegevens aan elkaar. Wanneer je een dezelfde advertentie in meerdere advertentieaccounts draait, daar komen ze achter. Ze weten welke doelgroepen je hebt aangemaakt, tot welke bedrijfsmanagers jij toegang hebt, welke pixels, productcatalogussen, website, pagina’s, betaalmethode en Instagramaccounts.

Met wat mag je niet adverteren?

Dit begint bij de Advertentie policies. En met sommige producten mag je gewoon echt niet mee adverteren. Besluit je om hier toch mee te adverteren? Grote kans dat je binnen de kortste keren een gedeactiveerd advertentieaccount op je naam hebt staan. Het gaat om de volgende producten:

  • Tabak en gerelateerde producten (inclusief e-sigaretten)
  • Drugs en aan drugs gerelateerde producten
  • Wapens, munitie of explosieven
  • Producten of diensten voor volwassenen (seksueel expliciete producten)
  • MLM- & netwerkmarketing
  • Spyware of malware
  • Kortlopende leningen
  • Alcohol*
  • Dating*
  • Online gaming en kansspelen*
  • Online apotheken*
  • Abonnementsservices*
  • Financiële dienstverlening en verzekeringen*
  • Merkinhoud*
  • Politiek*
  • Cryptovaluta en services*
  • Cosmetische ingrepen en gewichtsverlies*

*Beperkte inhoud, zie de advertentie policies

Hoe verbeter ik de reputatiescore bij Facebook?

Je hoeft niet zomaar je account kwijt te raken, maar het is natuurlijk belangrijk om te voorkomen dat jouw advertentieaccount wordt gedeactiveerd. Als jouw account al is gedeactiveerd ervoor te zorgen dat deze weer wordt geactiveerd. Daarom is het belangrijk om die reputatiescore bij Facebook omhoog te krijgen.

Daden zeggen meer dan woorden, en zo denkt Facebook er ook over. Als jouw reputatiescore dusdanig laag is wordt jouw advertentieaccount gedeactiveerd. Als jij ervoor kunt zorgen dat jouw reputatie stijgt voordat je bezwaar indient dan is dit een positieve trigger voor Facebook.

Wordt jouw advertentie afgekeurd, klik dan op de advertentie pas aan waar nodig is. Dan wordt de advertentie weer door de keuring heen gehaald. En hoef je geen bezwaar in te dienen.

Maar stel je advertentieaccount is toch geblokkeerd?

Dan kan je de volgende stappen doorlopen, maar als deze stappen doorloopt voordat hij blokkeert is dat nog beter!

Verifieer je accounts

Dit zorgt ervoor dat Facebook weet dat jij een echt persoon bent met een echt bedrijf. Op die manier zorg je ervoor dat Facebook jouw identiteit kan vaststellen.

Persoonlijke profiel

Je kunt jouw persoonlijke profiel verifiëren via https://facebook.com/ID/ , vraag ook of alle andere gebruikers uit de bedrijfsmanager dit willen doen. Werk je met een klanten of collega’s, dan moeten zij ook hun persoonlijke profiel verifiëren.

Bedrijfsverificatie op Facebook

Om het bedrijf te verifiëren doorloop je de volgende stappen Bedrijfsmanager > Bedrijfsinstellingen > Beveiligingscenter. Zorg er hier voor dat je eerst de adresgegevens e.d. overeen laat komen met de daadwerkelijke gegevens van het bedrijf volgens de Kamer van Koophandel. 

Vervolgens start je het verificatieproces bij Facebook voor jouw bedrijf.

Verifieer je domeinnamen

Ga naar je Bedrijfsinstellingen > Merkinstellingen en voeg je domeinnaam toe.

Activeer two-factor Authenticatie Veiligheid staat voorop. Facebook heeft een enorme database en is daarom erg interssant voor hackers. Ik heb dit zelfs een keer meegemaakt, dat een klant is gehackt en de hacker een nieuwe pagina heeft aangemaakt onder haar naam en is gaan adverteren… Door two-factor authenticatie te activeren help je Facebook een veiligere plek te maken. Met two-factor authenticatie zul je toekomstige inlogpogingen moeten goedkeuren vanaf een apparaat dat al is ingelogd (smartphone) of door middel van een code per sms.

Verwijder mogelijk geïnfecteerde medewerkers

Zitten er ook andere gebruikers in de bedrijfsmanager? Controleer ook of zij ook hun identiteit hebben bevestigd. Een persoonlijk account dat is gelinkt aan een gedeactiveerd advertentieaccount levert direct een risico op voor jouw advertentieaccount.

Zijn er personen met een nepaccount of een tweede Facebookprofiel? Ook dit vormt een risico! Een tweede account of een fictieve identiteit is namelijk tegen de regels van Facebook.

Certificeer jezelf

Wie overtreedt de regels eerder: iemand die de regels niet kent of iemand die de regels wel kent? Doe daarom de Facebook Blueprint Certifications, dit is een positieve bijdrage aan je reputatiescore.

Voorkom problemen met betalingen

Je wil voorkomen dat Facebook tegen betalingsproblemen aanloopt. Een geweigerde transactie, geen saldo of een niet-werkende creditcard zijn natuurlijk grote “risico’s” voor Facebook en zij zullen dit ook zo rapporteren. Hergebruik ook geen betaalmethode die al gekoppeld is aan een geblokkeerd advertentieaccount.

Facebook Page Feedback Score

Recentelijk heeft Facebook de paginakwaliteit-score toegevoegd aan de Facebookpagina’s. Deze paginakwaliteit vind je terug via Facebook.com/ads/customer_feedback/ of Facebook.com/accountquality/. De paginakwaliteit wordt gebaseerd op basis van feedback van consumenten.

Op basis van een score tussen de 0 – 5 wordt er bepaald of jij een goede klantervaring neerzet. Deze ervaringen blijven niet zonder gevaren voor jou als adverteerder. Is jouw facebookpagina jonger dan 1 jaar oud en komt de score onder de 2? Dan ben je niet meer in staat om te adverteren vanaf deze Facebookpagina. Is jouw pagina ouder dan 1 jaar, dan kun je niet langer meer adverteren wanneer de score onder de 1 komt.

Hoe verbeter je de kwaliteitsscore van een Facebookpagina?

De kwaliteitsscore gaat uit van de klantervaring. Dit betekent dat jouw Facebookadvertentie niet alleen aan de voorwaarden moet voldoen, maar ook dat er een minimale kwaliteitseis wordt gesteld aan de adverteerders op Facebook. Heb je op dit moment een slechte kwaliteitsscore? Dan is er werk aan de winkel!

Je kunt jouw kwaliteitsscore namelijk verbeteren. Dit doe je door je levertijd te versnellen, de algemene klantervaring te verbeteren, snel te reageren op klantvragen (ook via de Facebookpagina-inbox) en de verwachtingen van de klant te managen op de landingspagina van jouw Facebookadvertentie.

Zit ik op het juiste pad?

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Hoewel Facebook jouw huidige ‘interne’ reputatie niet vrijgeeft kun je wel zelf kijken hoe jouw account(s) ervoor staat. Heb je een goede kwaliteitsscore op jouw Facebookpagina of juist niet? Worden jouw advertenties vaak afgekeurd of niet?

De kwaliteit van jouw advertentie

Ook iedere advertentie krijgt een score. Dit is niet direct te zien vanaf het begin, maar wel vanaf het moment dat Facebook wat data heeft verzameld over een advertentie. De advertentiescore vind je terug in het advertentieaccount.

Ook de advertentiescore wordt niet enkel bepaald op basis van jouw advertentie, maar ook op de ‘post-click’-ervaring. De ervaring nadat iemand heeft geklikt wordt meegenomen in de advertentiescore. Jouw advertentie wordt vervolgens gerankt ten opzichte van andere advertenties in dezelfde doelgroep.

Jouw advertentie wordt ingedeeld in één van onderstaande groepen:

> Bovengemiddeld
> Gemiddeld (35 – 55%)
> Ondergemiddeld (laagste 35%)
> Ondergemiddeld (20%)
> Onderste 10% van de advertenties

Vanaf de ondergemiddeld 20% moet je echt gaan kijken wat het probleem is. Past de advertentie bij de landingspagina? Komt de boodschap overeen? Je wil een goede ervaring voor jouw klanten creëren. Wat doe je als een advertentie wordt afgekeurd?

Een advertentie die wordt afgekeurd is vaak niet zo’n groot probleem. Je maakt een nieuwe advertentie aan en vervolgens kun je gewoon weer adverteren. Maar vergeet vervolgens dan niet dat de afgekeurde advertentie te verwijderen. Daarnaast door de kopie van de afgekeurde advertentie wordt het accountkwaliteit direct ook naar beneden gehaalt. 

Daarom wil je altijd een bezwaar indienen wanneer een advertentie onterecht wordt afgekeurd. Facebook keurt advertenties af die de regels overtreden of mogelijk zullen gaan overtreden, maar Facebook maakt ook fouten. Je wil niet dat die fouten invloed hebben op jouw advertentieaccount.

Worden jouw advertenties ook na een bezwaarschrift niet goedgekeurd? Bewerk de advertenties dan naar een advertentie die ALLE richtlijnen van Facebook opvolgt. Wanneer deze na het bewerken wel wordt goedgekeurd kun je de advertentie alsnog verwijderen. Hiermee laat je namelijk zien dat je de feedback van Facebook serieus neemt, en de nodige wijzigingen maakt.

Bescherm je data!

Helaas, ook de beste overkomt het weleens dat een advertentieaccount wordt gedeactiveerd. In sommige gevallen is het account binnen 24 uur weer actief en in andere gevallen gaan er weken aan communicatie overheen (als het account überhaupt weer geactiveerd wordt!).

Rekening houdend met het feit dat een account gedeactiveerd kan worden, is het verstandig om vandaag al na te denken over wat een deactivatie zou betekenen voor jouw bedrijf en hoe je de ‘schade’ kunt beperken.

Gedurende de periode waarin je adverteert op Facebook bouw je ongelooflijk waardevolle data op. Deze data wil je natuurlijk beschermen op het moment dat jouw account wordt gedeactiveerd. Denk hierbij aan je pixels, doelgroepen, conversies, e.d.

Een extra advertentieaccount

Wanneer je nog niet geblokkeerd bent op Facebook kun je, vanuit jouw bedrijfsmanager, meerdere advertentieaccounts aanmaken. Het advies is dan ook om direct een tweede en eventueel een derde advertentieaccount aan te maken. Wanneer je namelijk een gedeactiveerd account hebt, dan is dit helaas niet meer mogelijk binnen jouw bedrijfsmanager.

Door ook jouw oom, tante, neef, nicht, zoon, dochter een bedrijfsmanager aan te laten maken – iemand die je vertrouwt en zelf niet van plan is om ooit iets met Facebook Ads te gaan doen – kun je nog een extra advertentieaccount aanmaken. Daarnaast kun je alvast een tweede pixel koppelen aan jouw website zodat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen, mocht Facebook besluiten jouw advertentieaccount te deactiveren. Een tweede pixel zal ik alleen installeren, wanneer je echt vaker afgekeurde advertenties hebt.

Het voordeel van twee advertentieaccounts in één bedrijfsmanager is dat je jouw pixel, doelgroepen en conversies kunt delen binnen beide accounts. 

Werk je als freelance Facebook Advertising Specialist?

Als freelancer op marketinggebied zul je ervaren dat je werkt voor meerdere klanten. De makkelijkste manier om toegang te krijgen tot een klant zijn of haar advertentiemiddelen is om jou als beheerder toe te voegen aan de bedrijfsmanager. Dit is alleen niet de bedoeling, volgens Facebook.

Wanneer jij namelijk wordt toegevoegd als beheerder aan een advertentieaccount, ziet Facebook jou namelijk als mede-eigenaar van de bedrijfsmanager. Dit is natuurlijk niet zo en dit brengt enerzijds jouw klant in gevaar op het moment dat jouw profiel wordt geblokkeerd en anderzijds brengt dit jou in gevaar doordat Facebook kan besluiten jouw profiel te blokkeren. Zorg er dus voor dat jouw klant jou op de juiste manier toevoegt als partner van de bedrijfsmanager.

Je Facebook Advertentieaccount heractiveren!

Nu wordt je advertentieaccount toch gedeactiveerd door Facebook. Help! Wat doe je nu? Natuurlijk is ieder scenario anders, maar het proces blijft hetzelfde, of het nu gaat om je persoonlijke profiel, het advertentieaccount, de bedrijfsmanager of de bedrijfspagina op Facebook.Je krijgt de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen. Doe dit niet gelijk! Ondanks dat Facebook jouw account heeft gedeactiveerd en er mogelijk helemaal geen regels zijn overtreden, is er toch wel een reden dat het account werd gedeactiveerd. In sommige gevallen geeft Facebook een reden aan, waar je het wel of niet mee eens bent. Ga na of er iets wat je gedaan hebt op het randje zat, waren er risicofactoren in het account en kun je die nog opruimen?

Het indienen van een bezwaarschrift is in de meeste gevallen ook een geautomatiseerd proces. Zonder enige veranderingen in het advertentieaccount is de kans minimaal dat je het advertentieaccount ook direct weer terugkrijgt. Daarnaast is je accountreputatie van belang bij het indienen van een bezwaarschrift. Het is nodig om die zo hoog mogelijk te krijgen voor je het bezwaarschrift verstuurt. Zo kan Facebook ook daadwerkelijk zien dat je veranderingen hebt gemaakt en de regels wil naleven.

Ga even terug naar ‘Hoe verbeter je de kwaliteitsscore van een Facebookpagina?’ en probeer zoveel mogelijk onderdelen van jouw accountreputatie te verbeteren. Niet alles is mogelijk omdat er bepaalde advertentiemiddelen zijn beperkt voor jou. Toch zijn er altijd onderdelen die je wel kunt oppakken.

> Verifieer je accounts
> Schoon je advertentieaccounts op
> Verbeter je landingspagina’s (privacy policy, disclaimer, claims)
> Verwijder risicofactoren

Heb je je accountreputatie zo veel mogelijk verbeterd? Dan wordt het nu tijd om een bezwaarschrift te schrijven. Wacht geduldig af en maak niet direct nieuwe accounts aan. Dit kan tijd kosten, en daarmee minder klanten opleveren maar de kosten om volledig geblokkeerd te worden door Facebook liggen nog een stuk hoger.

Wil je toch bij de advertenties kunnen? Gebruik dan een ‘echt’ Facebook profiel van een vriend, partner of collega. Iemand die je volledig vertrouwt. Maak niet direct dezelfde fouten die je voorheen maakte bij je geblokkeerde account en afgekeurde advertenties, maar maak advertenties die simpelweg niet afgekeurd kunnen worden om opnieuw een reputatie op te bouwen.

Hoe schrijf je een goed bezwaarschrift aan Facebook?

Het is onwijs vervelend dat je nu niet door kunt met adverteren, maar slik je frustraties nog even in. Mocht jouw bezwaarschrift namelijk wel handmatig worden gecontroleerd, dan heb je de collega bij Facebook hard nodig. Die wil je niet tegen je krijgen. 😉

Bekijk het ook eens vanuit de kant van Facebook. Een medewerker op de ‘policies-afdeling’ ontvangt dagelijks honderden, zo niet duizenden bezwaarschriften en de meeste hiervan zijn negatief. Je kunt jouw bezwaarschrift vergelijken met een motivatiebrief bij een vacature. Zorg ervoor dat je opvalt en Facebook een reden geeft om jouw advertentieaccount te heractiveren.

Geef Facebook daarom ook alles wat ze nodig hebben: informatie, account-ID’s, de stappen die je hebt doorlopen om je reputatie te verbeteren, excuses voor de gemaakte fout (ook wanneer je oneens bent met de afkeuring). Doe je best en vraag wat je kunt doen om het goed te maken. Word niet boos, ga niet in discussie en zoek niet de verantwoordelijkheid buiten jezelf. Doe je dit wel, dan garandeer je jezelf dat je je advertentieaccount niet terugkrijgt.

Hoe kom je in contact met Facebook?

In sommige gevallen is het niet meer mogelijk om een bezwaarschrift in te dienen, of krijg je een reactie van Facebook dat de beslissing definitief is. Dan zijn er gelukkig nog andere manieren om in contact te komen met Facebook.

De ene manier is effectiever dan de andere. Bewandel de ‘trap’ maar probeer niet alle mogelijkheden in één keer. Wacht geduldig op een antwoord. Na anderhalve week nog geen reactie? Probeer het dan nog eens op een andere manier.

  1. Schrijf een bezwaarschrift
  2. Maak gebruik van de livechat van Facebook
    1. Zij kunnen het account niet heractiveren maar wel een interne casus opmaken.
  3. Contacteer een Facebook Marketing Expert
  4. Probeer de algemene support van Facebook
  5. Payment Support
  6. Disabled Payments Support
  7. Zoek medewerkers van Facebook op LinkedIn

Wat doe je nadat jouw advertentieaccount is geheractiveerd?

Wanneer Facebook besluit dat het advertentieaccount toch voldoet aan de voorwaarden en het account gedeactiveerd wordt, dan moet je er extra scherp op toezien dat er geen fouten worden gemaakt. Je zit nog steeds in de ‘gevarenzone’. Plaats daarom niet de exact dezelfde advertenties die al in het grijze gebied zaten, dan kun je er zeker van zijn dat het advertentieaccount binnen de kortste keren opnieuw wordt geblokkeerd.

In plaats daarvan moet je er alles aan doen om de ‘red flags’ te verwijderen uit jouw advertentieaccount. Schoon jouw advertenties zo goed mogelijk op, en houd het schoon. Hou de gemaakte fouten bij in een checklist zodat je weet dat je ze niet nog eens maakt.

Een nieuw advertentieaccount aanmaken op Facebook

Het is simpelweg niet altijd te voorkomen dat Facebook een advertentieaccount blokkeert. Heb jij alle acties uit dit 4000+ woorden tellende artikel uitgevoerd waar mogelijk, maar heb je toch nog een gedeactiveerd advertentieaccount? Maakt dan een nieuw advertentieaccount aan te maken op Facebook.

Een nieuw persoonlijk profiel

Is jouw persoonlijke profiel geblokkeerd? Trap niet in de valkuil om een nieuw account te creëren. Een tweede of een nepprofiel is namelijk tegen de regels van Facebook en zal er direct voor zorgen dat jouw account een rood vlaggetje achter zijn naam krijgt.

In plaats daarvan kun je beter, aan iemand die je vertrouwt, vragen of je zijn of haar Facebookprofiel mag gebruiken om een nieuwe bedrijfsmanager en advertentieaccount aan te maken. Ook hier laat je het profiel weer verifiëren om te voorkomen dat dit account wordt gedeactiveerd.

Hoewel het niet verplicht is, is kun je het beste bij het maken van een nieuw profiel, alle mogelijke connecties tussen de accounts verwijderen. Dit betekent dat je het volgende moet maken:

  • Een nieuwe domeinnaam voor jouw landingspagina’s
  • Nieuwe betaalmethode
  • Een nieuwe Facebookpagina
  • Nieuwe doelgroepen aanmaakt
  • Een nieuwe pixel aanmaakt
  • Een nieuw Facebookprofiel
  • Een nieuwe bedrijfsmanager
  • Nieuwe advertentieteksten en afbeeldingen

Het opwarmen van een nieuw advertentieaccount

Heb je een nieuw advertentieaccount opgetuigd? Gefeliciteerd! Om hier langer gebruik van te maken kun je het beste het advertentieaccount eerst goed opwarmen voordat je grote budgetten kunt spenderen op Facebook.

Direct veel budget besteden is natuurlijk ongewoon gedrag, waardoor Facebook het nieuwe account direct als risico zal aanschouwen. Begin met het verifiëren van het nieuwe profiel en de bedrijfsmanager. Vervolgens wil je langzaamaan nieuwe campagnes opzetten, zonder te veel risico te lopen. Succes! 

Loop je helemaal vast of heb je een extra vraag wat je mist in deze blog? Mail dan naar info@jouwonlinemarketeer.nl !

Foto van Robin

Robin