Je kent het wel van die verhalen die je voor altijd bij blijven uit boeken of films. Zoals een held die de wereld redt of een moeder die moet kiezen tussen haar twee dochters tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hoe worden dit soort verhalen eigenlijk gemaakt? Maar vooral interssant hoe kan je zulke storytelling verwerken in jouw content strategie? Dat je doelgroep aan je lippen hangen ;). In deze blog vertellen we je er alles over en hoe jij deze structuren kan gebruiken binnen jouw eigen bedrijf en contentstrategie!
Held van de dag
Een goed verhaal dat blijft hangen bij de doelgroep komt doordat de klant zich kan verplaatsen in het verhaal. Ze herkennen zichzelf in de hoofdpersoon. Dit kan je doen door je klant zich te laten identificeren met de hoofdrol van jouw bedrijf zodat het verhaal blijft hangen.
Obstakels…
Zoals in elk goed verhaal krijgt de hoofdpersoon te maken met allerlei obstakels. Dit geld ook voor jouw klant. In het echte leven struggelen ze met problemen zoals een verstopte wc of het hebben van een burn-out. Nu wordt het spannend want kan dit opgelost worden?
Plot twist!
Natuurlijk! Er is een zon achter de donkere wolken want er is een oplossing voor het probleem dat jouw klant ervaart: jouw product of dienst natuurlijk. Wc-ontstopper of een stilte retraite in de Zweedse bergen. Je speelt in op de verlangens van jouw klant en laat zien dat jouw hoofdpersoons’ probleem is opgelost.
Storytelling is goed toepasbaar op grote campagnes die je vaak gebruik bij hero-content, maar kan ook subtiel werken door deze drie punten mee te nemen in de content die je maakt. Meer lezen over Hero-content? Klik hier voor de blog verschillende vormen van content.
Wil je adverteren en help bij het maken van content? Plan dan een kennismakingHulp nodig bij het maken Wil jij adverteren en organische content in zetten dan is een samenwerking aangaan met ons perfect. Nieuwsgierig? Boek een vrijblijvend kennismakingsgesprek in!