Ben jij ook benieuwd of het belangrijk is om veel volgers op jouw socialmediakanalen te hebben om te kunnen adverteren? Je zou kunnen suggereren dat dit heel belangrijk is, maar in werkelijkheid hoeft dit niet zo te zijn. In deze blog leg ik je graag uit hoe je jouw volgers kunt inzetten voor een optimale advertentiecampagne!
Meer bereiken met minder
Heel eerlijk is het prettiger werken als jouw profiel veel volgers heeft op Instagram, maar dit is niet per se nodig. Dit komt omdat je met advertenties juist meer volgers kan aantrekken naar jouw profiel en zo jouw doelgroep uiteindelijk groter kan laten worden.
Op basis van jouw huidige volgers of websitebezoekers kan je look-a-like doelgroepen aanmaken. Dit is een slimme manier om je advertenties gebruikers te laten bereiken die lijken op jouw huidige Instagram volgers of websitebezoekers en zo meer leads en awareness genereren.
Waardevol
Veel volgers hebben kan dus een basis zijn voor jouw advertentiestrategie, maar vergis je niet. Veel volgers hebben betekent niet automatisch dat jij de juiste volgers hebt aangetrokken. Sluiten jouw vele volgers wel aan bij jouw ideale doelgroep en zijn ze daarom ook echt waardevol? Dit is belangrijk om na te gaan, omdat je anders alsnog de verkeerde doelgroep aantrekt met jouw advertenties. De conclusie is daarom dat het erom draait dat jij voldoende kwalitatieve volgers hebt die passen bij jouw ideale doelgroep, het aantal maakt dan niet meer uit. Kwaliteit boven kwantiteit.
Als je wilt weten hoe je erachter komt wie jouw ideale doelgroep is, lees dan hier verder. Ga je liever hierover met mij in gesprek? Plan dan een gratis kennismakingsgesprek in, zodat we kunnen kijken waarbij ik jou kan helpen!