Waarom zou je mailadressen willen verzamelen?

Heb jij nog geen mailinglijst, laat staan een weggever? En vraag jezelf af waarom je dit zou willen? Waarom is het handig om mailadressen te verzamelen voor jouw bedrijf? Lees snel verder in deze blog!

Mijn naam is Sanne Hesselmans en in de afgelopen jaren heb ik al vele bedrijven mogen helpen in het groeien in hun naamsbekendheid, klanten en omzet door het inzetten van social media advertising. 

Een mailinglijst is de kern van een goede onlinestrategie. Echter zie ik nog steeds veel bedrijven waarin een mailinglijst ontbreekt. Als je een product of dienst onder de man wil brengen is je lijst mailen één van de makkelijkste manieren om dit te doen, tegen ook nog lage kosten. 

Voordelen van e-mailadressen verzamelen 

  1. Jij hebt de controle

Het is gebleken dat mensen vaak 7 contactmomenten nodig hebben voordat ze over gaan op actie. Met een mailinglijst kun jij bepalen wanneer jij zo’n contactmoment creëert met jouw doelgroep. Je kan bepalen hoe laat jij wil dat ze de mail ontvangen. 

  1. De doelgroep heeft een bepaalde interesse

Jouw mailinglijst is waardevol, omdat ze een bepaalde interesse hebben. Mensen laten niet zomaar hun e-mailadres achter. Dit doen ze vaak alleen als ze interesse hebben in een bepaald product of dienst. Dit betekend dat deze doelgroep dus warm is. Ze zijn dus ook meer bereid om iets van je te kopen, dan iemand die jou nog niet echt kent. 


Tegenwoordig worden ze al vaak doodgegooid met spam. Als ze dan hun e-mailadres bij jou achterlaten is dat dus zeer waardevol. 

  1. Het is goedkoop en meetbaar

Er zijn verschillende tools die je kunt inzetten om jouw mailinglijst te mailen. Vaak betaal je een vast laag maandbedrag om gebruik te maken van deze tools. Daarnaast kun je in deze tools meten hoeveel mensen jouw e-mail openen en of ze op een knop in jouw e-mail hebben geklikt. Deze tools geven je vaak ook de mogelijkheid om e-mails te automatiseren op basis van gedrag, zonder de persoonlijke touch te verliezen. 

Maar hoe verzamel je deze e-mailadressen dan? Dat kan door middel van social media advertenties. In ruil voor een gratis weggever zijn ze vaak bereid hun gegevens achter te laten. 

Wil jij graag mailadressen verzamelen met adverteren? Vraag hier een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan. 

Foto van Sanne

Sanne