Ik heb de oplossing voor jouw probleem! 

Klinkt goed of niet? Iemand of iets die jouw problemen kan oplossen. Je krijgt direct zin om verder te lezen. Daarom hameren we er bij Jouw Online Marketeer altijd op dat voordat je gaat adverteren je moet weten wat het probleem van je doelgroep is. 

Wanneer je je dienst of product online aanbiedt, wil je wel dat het relevant is voor jouw doelgroep. Mensen worden de hele dag door overspoelt met allerlei aanbiedingen waar ze niet op zitten te wachten en die hun niet verder helpen. Als adverteerder wil je opvallen. Dit doe je door het probleem van jouw doelgroep te adresseren. Alleen zie ik helaas nog heel vaak voorbij komen dat adverteerders adverteren met de specificaties van hun product of dienst. En to be honest, dat is helemaal niet zo interessant. 

Ik zal een voorbeeld geven. Ik heb een flinke bos haar op mijn hoofd en het uitkammen is een beste klus af en toe. Welke advertentietekst spreekt mij meer aan: 

  1. Ontdek onze nieuwe borstel van 100% bamboe
  2. Nooit meer klitten die niet uit je haar gaan zonder veel pijn en gedoe, ontdek nu onze nieuwe borstel. 

Lijkt me vrij duidelijk he, b is veel relevanter. Hoe bijzonder je product ook is, uiteindelijk wil je doelgroep weten hoe het hen helpt. 

Oké, maar hoe ga je er dan achter komen wat het probleem is van jouw doelgroep. Daar zijn verschillende manieren voor. Maar ons advies is altijd: 

  1. Ga in gesprek met jouw doelgroep; niets waardevollers dan informatie rechtstreeks van jouw doelgroep en het zal je verbazen hoe graag mensen praten over waar ze tegen aan lopen. Deze informatie is goud waard voor jouw advertentiestrategie
  2. Lees reactie op artikelen, posts en forums; je zult zien dat veel mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen
  3. Gebruik soovle.com; hier kun je een onderwerp invullen en per platform zie je dan direct waar de meeste zoekopdrachten naar zijn. 

Dus, wanneer je weet wie je doelgroep is, moet je daarna achterhalen wat hun probleem is. En als jij met jouw product of dienst die problemen kunt oplossen, dan ga je advertenties draaien die als een raket gaan! 

Wil je gaan adverteren en ben je benieuwd naar onze werkwijze? Plan dan vrijblijvend een gesprek in!

Foto van Sandra

Sandra