Verhoog jouw online succes met paid media én contentmarketing

Waar paid media, zoals social ads en Google Ads, met name worden ingezet om je zichtbaarheid te vergroten, leads binnen te halen en/of sales te bevorderen, helpt contentmarketing je om je doelgroep aan je te binden. In deze blog leggen we je uit hoe je optimaal resultaat behaalt op de lange termijn door beide aspecten te combineren.

Bind jouw doelgroep met contentmarketing

Een goede content marketingstrategie focust zich op het bouwen van een langdurige relatie met je doelgroep. Omdat je content (tekst, video’s, afbeeldingen, podcasts, whitepapers, of elke andere vorm van informatie) maakt waar de doelgroep iets aan heeft, word je gezien als relevante en betrouwbare bron. 

Bij content marketing staat jouw doelgroep centraal. Zij vinden jou, omdat jij weet welke content past in hun leefwereld. Het is dus de kunst om te achterhalen naar welke informatie zij op zoek zijn. Deze informatie vertaal je vervolgens naar relevante verhalen, die je onder de aandacht brengt op de kanalen (website, social media, e-mail etc.) waar zij actief zijn. 

Vegroot je zichtbaarheid én converteer met paid media

Paid media zijn de platformen waarop je aanwezig bent doordat je ervoor betaald hebt. Kortom jouw boodschap in iemand anders’ media. Bijvoorbeeld via Google AdWords en social ads. Het opbouwen van publiek kun je stimuleren doormiddel van paid media, maar het kan je ook helpen om je bestaande publiek te monetariseren. 

Vind de gouden combinatie

Om het heel simpel te stellen, gaat contentmarketing dus met name om het verkrijgen van aandacht, en adverteren om het opeisen van aandacht. Contentmarketing is in het begin een investering, maar wel één waar je lang plezier van hebt. Een goed artikel, een goede YouTube-video of een sterke Pinterest-pin kunnen bijvoorbeeld nog jaren verkeer naar je website sturen. Echter kost contentmarketing wel tijd en zie je niet direct resultaat. Door advertenties in te zetten versnel je dit proces en kun je ook op korte termijn scoren. Richt je aandacht dus op het maken van een goede contentstrategie waarin diverse vormen van media elkaar versterken.

Wil je weten hoe we jouw merk naar een level hoger kunnen brengen? Plan dan vrijblijvend een gesprek in!

Foto van Stefanie

Stefanie